De Beste Social Awards 2016”, geen publieksprijs, worden op 9 juni voor de 3e keer uitgereikt. Van alle landelijke omroepen in Nederland is alleen de NOS genomineerd. De Nederlandse Omroep Stichting” is genomineerd in de categorie ‘Beste Merk’.
Ze experimenteren met livestreams, Snapchat en populaire NOS-kortvideo’s op Instagram.
Ze bereiken elke doelgroep en hun hele strategie is compleet op elk medium. Verder durven ze volgers om hun mening te vragen om zichzelf te ontwikkelen. Ook brengen ze heftige thema’s via social media onder de aandacht.”
Beste Social Awards
De Beste Social Awards 2016, in het leven zijn geroepen door mediabureau Studio Broekhuizen, zijn onderscheidingen voor de beste sociale media campagnes en -merken. Hoe de genomineerden zijn gekozen is erg duidelijk. De lijst is samengesteld door een jury en de redactie van De Beste Social met hulp van suggesties van het publiek. Naast de NOS zijn in de categorie ‘Beste Merk’ ook genomineerd Heineken, Coolblue, Netflix, AT5, WNF en KLM. [Radiowereld.NL]