CNN International is opnieuw de meest bekeken nieuwszender bij beleidsmakers in de industrie. De 35-jarige internationale zender is volgens het jaarlijkse onderzoek van Ipsos bij topverdieners in de helft van de gevallen de eerste keuze.
Het onafhankelijke Ipsos onderzoek toont volgens CNN aan dat de tv-zender maandelijks 35% van Europa’s welgestelde bevolking bereikt via TV of digitale platforms, de belangrijkste maatstaf voor pan regionale adverteerders. Dit betekent 21% bereik meer dan Sky News, 26% meer dan BBC en 50% meer dan Euronews.
“CNN heeft de afgelopen 35 jaar grenzen doorbroken, geïnnoveerd en belangrijke nieuwsverhalen gebracht,” aldus CNN.
“Deze onafhankelijke studie is het bewijs van de kracht van onze brand op televisie en digitaal; nog steeds zijn wij dé internationale nieuwszender voor Europa’s welgestelden. Deze resultaten sluiten aan op de indrukwekkende TV en digitale resultaten voor CNN in de VS, de multi-platform groei in Azië en eerder onafhankelijk onderzoek dat aantoonde dat CNN ook nummer 1 is voor internationaal publiek in alle regio’s met interesse voor het volgen van de Amerikaanse verkiezingen.” [Radiowereld.NL]