De zenders van BrandDeli hebben het eerste halfjaar van 2016 afgesloten met een marktaandeel van 16,9% (20 t/m 49 jaar). Ondanks het EK voetbal is het marktaandeel in primetime (18:00-24:00 uur) ten opzichte van vorig jaar met 7% gegroeid naar 9,8%.
Ook op de jongere doelgroepen 20 t/m 34 jaar (+4%) en 13 t/m 19 jaar (+12%) werd een forse groei in primetime gerealiseerd.
Veel zenders wisten marktaandeel te winnen in primetime, waaruit blijkt dat special interest zenders ook in dit tijdvak populairder worden. 24Kitchen, Comedy Central, Discovery, Nickelodeon, FOX Sports, ID, MTV en National Geographic Channel sloten allen het eerste halfjaar van 2016 af met een groei in primetime.
Kidszender Nickelodeon kwam na flinke aanpassingen in de programmering op een marktaandeel in de doelgroep 6 t/m 12 jaar uit op 17,4%. De zender realiseerde in alle maanden een groei ten opzichte van vorig jaar. [Radiowereld.NL]