RTL Nederland verandert de naam in RTL

RTL Nederland stopt. Het bedrijf gaat voortaan verder onder de vlag RTL. De naamsverandering van het moedermerk in Nederland gaat ook gepaard met een compleet nieuwe huisstijl.

CEO Bert Habets: “We hebben een prachtig portfolio met krachtige merken. Daar hoort een sterk moedermerk bij met een waarachtig verhaal. Een verhaal dat niet alleen vertelt wat we doen, maar vooral hoe en waarom we het doen.

Daarom zijn we bij de basis begonnen: een sterke positionering die ons DNA blootlegt. Al sinds de start in 1989 verkent RTL nieuwe wegen in medialand. Nieuwsgierigheid zit in alle haarvaten van ons bedrijf en in de medewerkers. Daaruit is de brandstory, nieuwe identiteit en de pay-off ontstaan.”

Hij vervolgt: “Naast een duidelijke strategie helpt dit om ons in een druk (internationaal) concurrentieveld nog beter te onderscheiden en vanuit één duidelijk merk te communiceren met alle doelgroepen: adverteerders, zakelijke partners, (potentiële) werknemers en last but not least de consument.”

De schrijfwijze van de drie letters is identiek aan die van RTL Nieuws. Ze zijn geconstrueerd uit de afgeronde hoeken van de schermen waarop je de RTL-content kunt zien. Deze letters zijn het uitgangspunt van een rijke identiteit bestaande uit patronen en illustraties. Allemaal opgebouwd uit vier basisvormen afkomstig uit de letters van het logo. Bovendien maakt de huisstijl gebruik van een breed palet aan kleuren. Juridisch blijft RTL Nederland gehandhaafd. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten