De BrandDeli zenders behaalden in het eerste halfjaar van 2016 een marktaandeel van 16,5% (doelgroep 20 t/m 49 jaar), een stijging van 4% ten opzichte van een jaar eerder. In primetime (18:00-24:00 uur) groeide het marktaandeel naar 9,6%.
Ook op de jongere doelgroepen 20 t/m 34 jaar (+7%) en 13 t/m 19 jaar (+21%) werd een groei in primetime gerealiseerd. Veel BrandDeli zenders wisten marktaandeel te winnen in primetime, waaruit blijkt dat special interest zenders ook in dit tijdvak populairder worden.
24Kitchen, Comedy Central, FOX Sports, ID, MTV en National Geographic Channel sloten allen het eerste halfjaar van 2016 af met een groei in primetime. Ook voor kidszender Nickelodeon waren de eerste zes maanden van 2016 succesvol in de doelgroep 6 t/m 12 jaar. De zender realiseerde in alle maanden een groei ten opzichte van vorig jaar, over de hele periode resulterend in een groei van maar liefst 19%. [Radiowereld.NL]