Hoofdredacteur Leo Hauben wil in 2017 ondanks de sterke bezuinigingen toch meer geld besteden aan online. Maar dat gaat wel ten koste van het budget voor radio en televisie bij de Limburgse regionale omroep L1.
“Ons redactiebudget blijft in 2017 ongewijzigd, ondanks een fors lagere bijdrage van de overheid (1,5 miljoen euro). We kunnen elders in onze begroting bezuinigen en dekken het resterende begrotingstekort met de inzet van financiële reserves. Gelukkig hebben we wat vet op de ribben”, aldus Hauben.
“Maar voor 2018 moeten we op zoek naar structurele bezuinigingen, maar daar hebben we nog even de tijd voor. En wie weet wat een nieuw kabinet gaat doen met de publieke regionale omroep?”
Online
“De keuze voor meer en sneller aanbod via websites, apps en social media is logisch. Met het digitale nieuwsplatform 1Limburg, samen met de krant, hebben we bewezen een jonger publiek te bereiken dan met L1. Zo vergroten we het online-bereik van de publieke omroep door twee merken naast elkaar in te zetten: 1Limburg en L1. Het imago van L1 is anders dan het imago van 1Limburg. We hebben met het extra nieuwsmerk toegevoegde waarde gecreëerd voor ons bedrijf.