De Super Bowl op Fox is afgelopen weekend bekeken door 111,3 miljoen Amerikanen. Vorig jaar werd het grootste sportevenement van het jaar op CBS nog bekeken door 111,9 miljoen kijkers. Daarbij zijn de kijkers buiten Amerika nog niet meegerekend.
Dat brengt het totale aantal kijkers op 113,7 miljoen mensen. Het record staat op naam van NBC met 114,4 miljoen kijkers in 2015.
De Super Bowl is één van de best bekeken sportevenementen wereldwijd en daarom hét moment om jezelf als merk in de schijnwerpers te zetten. Aanstaande zondag kijken meer dan honderd miljoen mensen naar de 51e editie van de finale van het American football-seizoen.
5 miljoen voor 30 seconden
Adverteerders betaalde dit jaar voor reclamezendtijd gemiddeld 5 miljoen dollar voor een commercial van dertig seconden. Een video op de website van de NFL was iets goedkoper; 700.000 dollar. Waarschijnlijk hebben adverteerders dit jaar een recordbedrag uitgeven aan reclames tijdens de Super Bowl 385 miljoen euro. [Radiowereld.NL]