BrandDeli is 2017 goed begonnen. Met een primetime marktaandeel van 10,3% in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar werd wederom een mooie groei gerealiseerd. Over de gehele dag werd een marktaandeel van 17,8% behaald.
Naast de groei van Eurosport, FOX Sports, ID, MTV en TLC draagt ook de ontwikkeling en uitbreiding van het BrandDeli portfolio bij. Het tijdvak van Spike is in december 2016 bij Ziggo uitgebreid en mede hierdoor is het marktaandeel van de zender in januari verdrievoudigd ten opzichte van 2016.
BBC First (sinds september jl. onderdeel van het portfolio van BrandDeli) had in januari het hoogste marktaandeel sinds de start van de zender. Onder andere Sherlock en Maigret trokken veel kijkers. Onder de best bekeken programma’s is ook veel sport terug te vinden: op FOX Sports is de Eredivisie weer van start gegaan en op Eurosport waren de herenfinale van de Australian Open met 489.000 kijkers en de daaropvolgende huldiging met 611.000 kijkers de best bekeken programma’s ooit.
Ook Nickelodeon kijkt terug op een goede start van het jaar. De zender behaalde een marktaandeel van 19,7% binnen de doelgroep 6 t/m 12 jaar. De Thundermans, Chica Vampiro en Cool Factor trokken veel kijkers. [Radiowereld.NL]