De BrandDeli-zenders hadden in mei 18,8% marktaandeel op doelgroep 20 tot en met 49 jaar. Zenders 24Kitchen, Eurosport, FOX Sports, ID, Spike en TLC zagen hun marktaandeel 10% groeien ten opzichte van een jaar geleden. In primetime bedroeg het marktaandeel van BrandDeli 11,0%
De uitzending met de huldiging van winnaar Tom Dumoulin werd door 1 miljoen mensen bekeken, terwijl de beslissende tijdrit gemiddeld 778.000 kijkers had op Eurosport.
Op FOX Sports Eredivisie trok de kampioenswedstrijd van Feyenoord tegen Heracles 620.000 kijkers. Ook niet-sportcontent werd goed bekeken: op MTV ging een nieuw seizoen ‘Ex On The Beach: Double Dutch’ goed van start en op Spike werd de première van ‘Ink Master: Meesters van de Lage Landen’ goed bekeken.
Ook kidszender Nickelodeon had een goede maand met 19,1% marktaandeel in de jonge doelgroep 6 t/m 12 jaar, een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar. Met dit marktaandeel was Nickelodeon voor de vijfde opeenvolgende maand marktleider.
24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC en Viceland zijn onder andere aangesloten bij BrandDeli. [Radiowereld.NL]