NTR-directeur pleit voor een reclamevrije publieke omroep

Paul Römer, directeur van omroep NTR wil graag een reclamevrije publieke omroep. Dat zegt Römer in een interview in De Telegraaf. Met een reclamevrije publieke omroep “doe je de kijker een plezier en we krijgen er twaalf procent aan zendtijd bij”. Ook stelt hij het voortbestaan van Radio 2 of Radio 5 ter dicussie.

NTR-directeur pleit voor een reclamevrije publieke omroep Dat betekent wel dat we jaarlijks zo’n 180 à 200 miljoen euro aan geld mislopen en dat zou voor een deel moeten worden betaald uit belastinggeld.

Als je de commerciële druk eraf haalt, zou NPO 1 meer kunnen experimenteren. Een grote kijkcijferkraker vervangen door iets nieuws. Boer Zoekt Vrouw en Heel Holland Bakt zijn fantastische programma’s, maar we zijn er ook aan verslaafd omdat ze belangrijk zijn voor ons marktaandeel.”

Römer vindt dat de NPO ook veel meer geld moet investeren in de digitale koers.

Radio 2 en 5
Maar Paul Römer gaat nog verder. Om heel veel geld vrij te krijgen denkt ook aan het afschaffen van Radio 2 of Radio 5 “Als je geld moet zoeken, dan zou ik ervoor zijn om niet overal een beetje weg te halen, want dan wordt álles zwakker, maar om rigoureuze keuzes te maken. Ik trap nu vast heel veel mensen op hun ziel, maar dan zou ik toch kijken of je nog moet doorgaan met een echte muziekzender zoals Radio 2 of het kleine 5.” [Radio.NL/Telegraaf]

Gerelateerde berichten