Een tv-commercial voor condooms van ‘Orgasm Intense’ van Durex mag niet meer vóór 20.00 uur ’s avonds uitgezonden worden. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld naar aanleiding van klachten. Door een fout is het reclamespotje bij diverse tv-zenders uitgezonden voor 20.00 uur.
De Reclame Code Commissie oordeelt dat in de spot een duidelijk verband wordt gelegd tussen het product en seks, en dat dit verband ook door kinderen zal worden gelegd.
Hierdoor is volgens de Reclame Code Commissie de grens van het toelaatbare overschreden.
Orgasm Intense
In de tv-commercial wordt herhaaldelijk over orgasmes gesproken. Daarbij zijn een man en een vrouw te zien die (eerst gekleed, daarna ongekleed) elkaar kussen terwijl zij op een bed liggen. Vervolgens ziet men de blote rug van de man van bovenaf terwijl hij op de vrouw ligt. Uit het bed stijgt een paarse wolk op, als een explosie. In beeld verschijnt de mededeling “Voor mannen die orgasmes geven. #or-gasmsforall”.
Daarmee is volgens de commissie ‘de grens van de goede smaak en het fatsoen overschreden‘.
Het is overigens niet de eerste keer dat er wordt geklaagd over Durex bij de Reclame Code Commissie.
In Engeland wordt deze tv-commercial momenteel uitgezonden. [Radiowereld.NL]