BrandDeli gaat nieuwe TV-seizoen sterk van start

De zenders uit het portfolio van BrandDeli zijn het nieuwe TV-seizoen goed van start gegaan met 11% groei in marktaandeel ten opzichte van september vorig jaar. Er werd een marktaandeel gerealiseerd van 19,3%. In primetime (18:00-24:00 uur) bedroeg de groei 10% en kwam het marktaandeel uit op 12,2%.

BrandDeli gaat nieuwe TV-seizoen sterk van start De zenders 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Eurosport, ID en Spike lieten allen een stijging in marktaandeel zien.

Bij 24Kitchen, BBC First en Spike betrof dit zelfs meer dan een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Grote sportevenementen zoals Eredivisievoetbal, Motorsport GP, de Vuelta a España (wielrennen) en de US Open (tennis) waren populair op Eurosport en FOX Sports.

Op National Geographic werd The Verdict uitgezonden, een TV-experiment waarbij kijkers konden beslissen over het lot van majoor Lars Koch, die tegen de bevelen van zijn bevelhebber in besloot een vliegtuig neer te halen, om zo te voorkomen dat het neerstortte op een vol voetbalstadion.

Daarnaast zorgden vaste kijkcijfersuccessen zoals The Incredible Dr. Pol (National Geographic), Midsomer Murders (BBC First), Friends (Comedy Central) en Auction Hunters (Discovery) voor veel kijkers. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten