Radiostations, verenigd in het Radio Advies Bureau (RAB), zijn een nieuwe radiocampagne gestart ter promotie van het eigen reclamemedium. De campagne heeft als doel adverteerders via vier radiocommercials te overtuigen van de kracht van radio om doelgroepen emotioneel te raken.
RAB: “Radio is dus niet enkel een actiematig medium, maar is juist ook zeer geschikt om merken mee te bouwen.
De adverteerder moet anno 2017 steeds harder werken om aandacht van consumenten te verdienen. Op radio, als grootste medium overdag, krijgen merkenbouwers een luisterend oor: radio geeft ruimte om een verhaal te vertellen en luisteraars zijn op een natuurlijke wijze ontvankelijk voor beleving en verhalen. Merken maken nog onvoldoende gebruik van deze kracht van radio.“
Liedewij Hentenaar: ”We zijn zeer trots op de nieuwe campagne. Dit helpt in onze missie om meer adverteerders meer te laten bereiken bij de luisteraar en zo de luisteraars aan te haken bij hun verhaal. Een oproep aan alle reclamemakers om radio in te zetten zoals het bedoeld is en de luisteraar te trakteren op een goed gevoel in plaats van de luisteraar ‘een opdracht te geven’ en daarmee disruptief te zijn in hun luisterplezier. We helpen adverteerders om de kracht van radio verder te ontdekken en goed te gebruiken.” [Radiowereld.NL]