Welke tv-commercial wint dit jaar de Loden Leeuw en wie is de meest irritante BN’er in een tv-reclame? Albert Heijn en Ali B winnen dit jaar de Loden Leeuw 2017. Dat is maandagavond live in de uitzending van Radar bekendgemaakt.
De Loden Leeuw is de publieksprijs die Radar traditiegetrouw uitreikt aan de meest irritante reclame en BN’er van het jaar.
AH wint met 50%. Andere genomineerden voor de meest irritante tv-reclame waren Becam (34%) en Gamma (16%).
Meest irritante BN’er
Ali B was in de commercial Yarden (36%) de meest irritante BN’er in een tv-reclame.
Andere genomineerde waren Paul Haenen (31%) en Winston en Renate Gerschtanowitz (33%).
Loden Radioleeuw
Geberit heeft afgelopen zaterdag al de Loden Radioleeuw in ontvangst genomen voor het ‘meest irritante reclamespotje’ van 2017. Radar Radio-presentator Mischa Blok overhandigde de prijs, die jaarlijks uitgereikt wordt door het consumentenprogramma, aan Geberit’s marketingmanager Raymond Koopman.
Geberit wint de Loden Radioleeuw voor de reclame ‘Stank hoeft niet te stinken‘.
Volgens de fabrikant van sanitairproducten poepen Nederlanders 400 keer per jaar en spenderen daarmee dus jaarlijks 50 uur in de stank. Een nieuw toiletsysteem van Geberit zou stank direct vanuit de toiletpot verwijderen door middel van een ‘energiebesparend geurzuiveringsonderdeel’.
Raymond Koopman: “We hadden niet als doel de Loden Radioleeuw te willen winnen, dus daar zijn we niet blij mee.” [Radiowereld.NL]