Ton Rozestraten, CCO van RTL, is benoemd tot voorzitter van Screenforce, het marketingcentrum van veel tv-zenders. Ton volgt Peter Mulder op. Met het vertrek van Peter bij SBS Broadcasting is ook zijn voorzitterschap bij Screenforce komen te vervallen.
Daarvoor was hij respectievelijk commercieel directeur van Talpa TV, RTL Nederland en algemeen directeur van IP, destijds de zelfstandige verkoopmaatschappij van RTL Nederland.
Ton Rozestraten: “De mediawereld is in razend tempo aan het veranderen. Binnen Screenforce bundelen de Nederlandse broadcasters hun krachten om het medium televisie verder te ontwikkelen en de usp’s, zoals actueel en massaal bereik, onder de aandacht te brengen.
Onderwerpen die de komende periode onder andere op de agenda staan, zijn de meetbaarheid van video -zowel via TV als online- en addressable TV. Ik heb er zin in om als voorzitter bij te dragen aan dit proces.”
Het Screenforce Bestuur wordt nu gevormd door Ton Rozestraten (RTL), Dorine van Mullem-Ale (Talpa TV), Susan van Geenen (Fox International Channels), Rogier van de Paverd (Viacom), Frank Volmer (Ster) en Screenforce Directeur Michel van der Voort.
Screenforce
Screenforce is het Nederlandse TV-marketingcentrum. In Screenforce participeren de volgende mediabedrijven: Ster, RTL, Talpa TV, BrandDeli, ORN en Disney Channels Benelux. [Radiowereld.NL]