RTL Nederland gaat zijn directie uitbreiden met een Chief Consumer Officer (CCO). Met ingang van 8 januari wordt Lucien Brouwer (46) in deze nieuwe directiepositie aangesteld. De Chief Consumer Officer is verantwoordelijk voor alle digitale consumenten platforms, zoals RTL XL, Videoland en NLziet.
Met de komst van Brouwer wordt de consumentgerichte strategie van het bedrijf en de doorontwikkeling van RTL’s positie op de Nederlandse video on demand markt op het hoogste niveau geborgd.
Lucien Brouwer: “Ik kom oorspronkelijk uit de Telecom industrie en met mijn overstap naar UPC Nederland/Ziggo ontdekte ik hoeveel energie ik krijg van het werken in entertainment. Dat is ook precies de reden dat ik bij RTL mijn carrière wil voortzetten.”
Onder leiding van CEO Sven Sauvé neemt Brouwer als Chief Consumer Officer plaats in de directie van RTL Nederland naast Chief Financial Officer Vivienne de Leeuw, Chief Technical Officer Giovanni Piccirilli, Chief Content Officer Matthias Scholten en Chief Commercial Officer Ton Rozestraten. Hiermee is de directie van RTL Nederland weer compleet. [Radiowereld.NL]