Het marktaandeel van BrandDeli zit al tijden in de lift. BrandDeli heeft 2017 goed afgesloten. Als enige exploitant realiseerde BrandDeli een groei in marktaandeel van 8% in daytime en 12% in primetime. Er werden meerdere kijkcijferrecords gerealiseerd en kidszender Nickelodeon was wederom marktleider.
Voor 6 zenders uit het BrandDeli-zenders was 2017 een recordjaar: 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, FOX Sports, ID en Spike behaalden afgelopen jaar het hoogste 20 – 49 marktaandeel ooit.
Kidszender Nickelodeon behield de marktleiderspositie met een marktaandeel van gemiddeld 18,0% in de jonge doelgroep 6-12 jaar.
Op programmaniveau waren er eveneens kijkcijferrecords. The Roast of Giel Beelen was met 714.000 kijkers het bestbekeken programma ooit op Comedy Central, FOX Sports 1 behaalde met 926.000 kijkers een kijkcijferrecord met de Eredivisiewedstrijd Ajax-PSV en op Eurosport trok de huldiging van Tom Dumoulin als winnaar van de Giro d’Italia 1 miljoen kijkers, het hoogste kijkersaantal ooit voor Eurosport. [Radiowereld.NL]