Marktaandeel van BrandDeli blijft stijgen in 2017

Het marktaandeel van BrandDeli zit al tijden in de lift. BrandDeli heeft 2017 goed afgesloten. Als enige exploitant realiseerde BrandDeli een groei in marktaandeel van 8% in daytime en 12% in primetime. Er werden meerdere kijkcijferrecords gerealiseerd en kidszender Nickelodeon was wederom marktleider.

Marktaandeel van BrandDeli blijft stijgen in 2017 BrandDeli’s TV-zenders realiseerden in 2017 een primetime marktaandeel van 11,2% in de doelgroep 20 – 49 jaar. Over de hele dag bedroeg het marktaandeel 18,1%.

Voor 6 zenders uit het BrandDeli-zenders was 2017 een recordjaar: 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, FOX Sports, ID en Spike behaalden afgelopen jaar het hoogste 20 – 49 marktaandeel ooit.

Kidszender Nickelodeon behield de marktleiderspositie met een marktaandeel van gemiddeld 18,0% in de jonge doelgroep 6-12 jaar.

Op programmaniveau waren er eveneens kijkcijferrecords. The Roast of Giel Beelen was met 714.000 kijkers het bestbekeken programma ooit op Comedy Central, FOX Sports 1 behaalde met 926.000 kijkers een kijkcijferrecord met de Eredivisiewedstrijd Ajax-PSV en op Eurosport trok de huldiging van Tom Dumoulin als winnaar van de Giro d’Italia 1 miljoen kijkers, het hoogste kijkersaantal ooit voor Eurosport. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten