Steeds meer Nederlanders kijken TV-programma’s via de smartphone en de tablet. Inmiddels is dit percentage respectievelijk 21% en 27%. Van alle mobiele devices wordt het meest TV gekeken via de laptop: 30%. De Smart-TV vindt zowel in bezit als in gebruik een vaste plek in de Nederlandse huishoudens.
Daarnaast blijkt dat de mogelijkheid om te kijken waar en wanneer je wilt een belangrijke motivator te zijn voor het gebruik van Video On Demand platforms.
Dit zijn enkele uitkomsten van het nieuwste ‘Trends in Digitale Media’-onderzoek van GfK. Screenforce presenteert de video highlights.
Michel van der Voort, Directeur Screenforce: “De groei van het bezit van online devices vlakt af. Het gebruik daarentegen groeit stevig door. Zeker het gebruik van videodiensten zoals Ziggo Go, KPN iTV en sinds kort NLZiet.
Deze apps toveren je smartphone of tablet om in een TV toestel. Dat is goed nieuws voor de broadcasters. Tegelijkertijd zien we dat online video content steeds meer de huiskamer binnen komt via de Smart-TV. Dit leidt tot een breder aanbod voor de consument en een mogelijkheid tot personalised advertising voor de adverteerder.” [Radiowereld.NL]