Zoek
Sluit dit zoekvak.

Kijkcijfers in februari bij publieke en commerciële tv-zenders

De totale tijd die voor het televisiescherm in februari werd doorgebracht was 218 minuten over de gehele dag. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm.

Kijkcijfers in februari bij publieke en commerciële tv-zenders In februari 2018 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 203 minuten. In februari 2017 was dit 196 minuten.

Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 9,1% van de totale kijkdichtheid in de maand februari.

Hele dag
De publieke omroepen behaalden in februari 2018 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 38,5%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 20,6% en de Talpa TV zenders 12,8%.

Avond
In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 36,8%, de zenders van RTL Nederland 25,9% en de Talpa TV zenders 17,1%.

SKO
De SKO light zenders bereikten in februari 2018 75,5% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 79,8%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 2,4%. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten