Radiozender Sublime heeft maandag haar voorjaarscampagne afgetrapt met onder meer een nieuwe tv-commercial. Hierin wordt voor het eerst ook de nieuwe pay-off ‘Join the groove’ gebruikt.
Om de bekendheid van Sublime verder te vergroten en de zender nog sterker te positioneren als een positief radiostation is er een nieuwe voorjaarscampagne gestart.
“Hoewel we via onze FM-frequenties en digitale kanalen wekelijks al zo’n 350.000 luisteraars bereiken, zijn we ervan overtuigd dat een deel van onze doelgroep Sublime nog niet, of niet goed genoeg kent. Veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat we een hele frisse en eigentijdse muziekmix draaien met heerlijke funk, soul en jazz,” aldus Stefan Wayper, Algemeen Directeur van Sublime.
“Ook wordt vaak gedacht dat we ons vooral op de Randstad richten, terwijl we echt een landelijk radiostation zijn,” vervolgt Wayper. “Dit beeld willen we veranderen. Vandaar dat deze campagne is gericht op heel Nederland, met extra nadruk op een aantal regio’s waar voor ons nog kansen liggen om te groeien.”
Maandagochtend is de voorjaarscampagne van Sublime officieel afgetrapt met het sponsoren van ‘de klok’ voor het RTL Ontbijtnieuws.
De campagne is volledig in huis bedacht en geproduceerd. “We zijn eerder dit jaar gestart met Sublime Jamming, onze eigen creative agency die ook onderdeel uitmaakt van Sublime World. Met de start van Sublime Jamming zijn we nu in staat om onze concepten en communicatie direct vanuit ons eigen DNA en creatieve kracht te ontwikkelen.” aldus Sebastiaan van Rijnsoever, Marketing Director van Sublime.
Naast tv worden ook online, social, print, radio en outdoor ingezet voor de voorjaarscampagne van Sublime. [Radiowereld.NL]