Reclameverkoop BrandDeli groeit 15 procent in primetime

De tv-zenders uit het portfolio van BrandDeli behaalden in februari een primetime marktaandeel van 11,2% (doelgroep 20 t/m 49 jaar), een toename van 15% ten opzichte van vorig jaar. Daarmee was het de elfde opeenvolgende maand waarin in het avondtijdvak een groei werd gerealiseerd ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder.

Reclameverkoop BrandDeli groeit 15 procent in primetime Ondanks de goed bekeken Olympische Winterspelen bij de NPO behaalden de tv-zenders van BrandDeli een gezamenlijk all day marktaandeel van 16,0%.

Eurosport wist met de olympische uitzendingen het kijkerspubliek flink uit te breiden: het bereik van de zender steeg met 43% in vergelijking met vorig jaar februari, bijna 5,5 miljoen Nederlanders van 6 jaar en ouder stemden in februari op enig moment af op Eurosport.

Ook andere BrandDeli-zenders wisten in februari de kijkers te boeien. Op Fox Sports 1 trok de Eredivisie-topper Feyenoord-Psv 853.000 kijkers, Zwolle-Ajax had 627.000 kijkers. Ook Salvage Hunters (Discovery), Midsomer Murders (BBC First) en Friends (Comedy Central) trokken veel kijkers in februari. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten