De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was in maart 198 minuten over de gehele dag. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook nog de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm.
Overdag
De publieke omroepen behaalden in maart 2018 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,6%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,1% en de Talpa TV zenders 14,6%.
Avond
In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 35,1%, de zenders van RTL Nederland 25,7% en de Talpa TV zenders 18,4%.
SKO light zenders
De SKO light zenders bereikten in maart 2018 77,4% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 81,1%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 2,6%. [Radiowereld.NL]