Dit jaar maken Kruidvat, Online.nl en Eyelove kans op de Loden Radioleeuw 2018. Het consumentenprogramma Radar reikt voor het derde jaar op rij de publieksprijs uit voor de meest irritante radioreclame. De Loden Radioleeuw wordt op zaterdag uitgereikt in de uitzending op NPO Radio 1.
De stem die de reclames van Online.nl inspreekt ‘zorgt dat het bloed onder je nagels wegtrekt’ aldus luisteraars. Het zinnetje ‘internet, tv en bellen’ wordt te vaak, te luid en als zeer irritant ervaren.
René Froger is al genomineerd voor een Loden Leeuw voor de meest irritante bn’er, maar zijn Amsterdamse accent en gezang worden ook niet gewaardeerd door de radioluisteraar. Daarom is Eyelove ook als bedrijf genomineerd voor de Loden Radioleeuw.
Winnaars 2016 en 2017
Geberit won de publieksprijs voor de reclame ‘Stank hoeft niet te stinken’ in 2017. De eerste Loden Radioleeuw voor de meest irritante reclame in 2016 werd gewonnen door Incentro. [Radiowereld.NL]