RTL Nederland (RTL), Discovery Benelux (Discovery), Fox Networks Group Benelux (Fox) en Viacom International Media Networks (VIMN) gaan vanaf 1 januari 2019 een strategische sales samenwerking met elkaar aan. Als gevolg hiervan neemt RTL BrandDeli over.
Adverteerders krijgen toegang tot een groter overall bereik, met name in jongere doelgroepen zowel in het daytime als in het prime time tijdslot. Discovery, Fox en Viacom houden de mogelijkheid om daarnaast hun eigen zendtijd te verkopen. BrandDeli blijft het komende jaar onder dezelfde naam opereren vanuit Amsterdam.
Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland: “BrandDeli is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een succesvol bedrijf waar we met bewondering naar kijken. Desamenwerking stelt ons in staat om met de prachtige merken die BrandDeli vertegenwoordigt een nog breder en gevarieerder aanbod in de markt te zetten.
Het past in onze groeistrategie om met name onze positie als lokale speler binnen het globaliserende speelveld te verstevigen. Als geen ander weten wij de massa te bereiken met kwalitatieve programma’s en digitale proposities. Door die kracht te combineren met het rijke crossmedia-aanbod (apps, social media, lineaire TV en websites) van BrandDeli bieden we adverteerders toegang tot een nog meer gevarieerde en groeiende fanbase.” [Radiowereld.NL]