Het gezamenlijk marktaandeel van de radiozenders van Radio in de doelgroep 20-49 jaar is gestegen naar 43,1% (nov-dec ’18). Dit is het hoogste marktaandeel sinds het samengaan van de zenders Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica.
In november-december 2016 scoorden de vier radiostations nog een marktaandeel van 37,4% in de doelgroep 20-49 jaar, die vooral voor adverteerders belangrijk is.
De NPO komt met haar vijf radiozenders op een gezamenlijk marktaandeel van 25,3% in de doelgroep 20-49 jaar. Bijna driekwart hiervan komt voor rekening van NPO Radio 2.
Kijkend naar de individuele marktaandelen in de doelgroep 20-49 jaar, dan staat NPO Radio 2 nu (nov-dec ’18) bovenaan met 18,4%. Radio 538 volgt met 15,8%, terwijl Sky Radio hier 12,1% scoort. Tussen de twee stations staat momenteel Qmusic met 13,1%. Radio 10 doet het ook goed met 10,5%, terwijl Veronica momenteel 4,7% noteert.
De luisterdichtheid (in 20-49 jaar) van radio stijgt met 2% ten opzichte van nov-dec ‘17, er wordt dus meer radio geconsumeerd. En binnen deze groeiende markt doen de radiozenders van Talpa Network het beter met een stijging van 7% luisterdichtheid. [Radiowereld.NL]