Talpa Radio scoort hoogste marktaandeel in de doelgroep 20-49

Het gezamenlijk marktaandeel van de radiozenders van Radio in de doelgroep 20-49 jaar is gestegen naar 43,1% (nov-dec ’18). Dit is het hoogste marktaandeel sinds het samengaan van de zenders Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica.

Talpa Radio scoort hoogste marktaandeel in de doelgroep 20-49 In dezelfde periode vorig jaar scoorde Talpa Radio nog een gezamenlijk marktaandeel van 41,0%.

In november-december 2016 scoorden de vier radiostations nog een marktaandeel van 37,4% in de doelgroep 20-49 jaar, die vooral voor adverteerders belangrijk is.

De NPO komt met haar vijf radiozenders op een gezamenlijk marktaandeel van 25,3% in de doelgroep 20-49 jaar. Bijna driekwart hiervan komt voor rekening van NPO Radio 2.

Kijkend naar de individuele marktaandelen in de doelgroep 20-49 jaar, dan staat NPO Radio 2 nu (nov-dec ’18) bovenaan met 18,4%. Radio 538 volgt met 15,8%, terwijl Sky Radio hier 12,1% scoort. Tussen de twee stations staat momenteel Qmusic met 13,1%. Radio 10 doet het ook goed met 10,5%, terwijl Veronica momenteel 4,7% noteert. 

De luisterdichtheid (in 20-49 jaar) van radio stijgt met 2% ten opzichte van nov-dec ‘17, er wordt dus meer radio geconsumeerd. En binnen deze groeiende markt doen de radiozenders van Talpa Network het beter met een stijging van 7% luisterdichtheid. [Radiowereld.NL]