Het vernieuwde Studio Brussel start op maandag 4 februari. Dan pakt de alternatieve jongerenzender van de Vlaamse publieke omroep VRT uit met onder meer een nieuwe programmering en een aangepast muziekformat. Vooruitlopend op dit is al het nieuwe log gepresenteerd.
En daarom presenteert Studio Brussel een nieuw logo: de glitch. “Het nieuwe logo komt in een ongelimiteerd aantal kleuren en heeft enkel het dynamische lettertype als rode draad. Het moet meer prikkelen en inspireren en het benadrukt ook dat we méér zijn dan een radiozender”, aldus Van Biesen in Het Nieuwsblad.
Ook wordt in het nieuwe logo niet meer de hele naam van de zender getoond, maar wordt dit beperkt tot StuBru, verwijzend naar het internetadres en social media als Instagram en Twitter.
De onderbreking in de letters vindt Studio Brussel heel muzikaal en heel verrassend. “We zijn een zender van nú en moeten er ook zo uitzien”, besluit Van Biesen.
De glitch wordt het vijfde logo in het ruim 35-jarig bestaan van Studio Brussel.
Eind vorig jaar werd al bekend dat Studio Brussel op de schop zou gaan. Onder meer de muziekmix wordt diverser en de content wordt meer afgestemd op social media wat voor jongeren heel belangrijk is. [Radiowereld.NL]