In de doelgroep 20 – 49 jaar noteert Qmusic de beste december 2018 / januari 2019 meting sinds de oprichting van de landelijke radiozender in 2005. Met name de ochtendshow laat een forse stijging zien in het marktaandeel van maar liefst 30% ten opzichte van vorig jaar.
Zenderbreed stijgt het marktaandeel van Qmusic 18% (nu: 13,4% ten opzichte van 11,4% vorig jaar). In de doelgroep jong volwassenen 20 – 34 jaar neemt Qmusic (marktaandeel 17,4%) het marktleiderschap over van Radio 538 (17,0%). In de doelgroep 10+ daalt de zender van 8,4 naar 8,0.
Programmadirecteur Dave Minneboo: “We zijn ontzettend blij met deze cijfers. In een periode die traditioneel afwijkt van de rest van het jaar hebben we dit jaar bijzonder goed gescoord. Vooral de ochtendshow met Mattie & Marieke laat een flinke stijging zien. Dit toont aan dat we de goede weg ingeslagen zijn.” [Radiowereld.NL]