Maandagochtend is het vernieuwde Studio Brussel van start gegaan. Met nieuwe programma’s, een nieuw logo en een nieuw geluid heeft de Vlaamse publieke alternatieve jongerenzender een volledige transformatie ondergaan.
“Studio Brussel is marktleider radio op de doelgroep 25-44 en kende in 2018 zijn hoogste online bereik ooit. De zender gaat voluit multimediaal door in de verder versnipperende digitale wereld in te zetten op kwalitatieve online reeksen.”
Voormalig ochtenddeejay Linde Merckpoel is een goed voorbeeld van wat Studio Brussel online gaat doen. Zij heeft haar radioshow ingeruild voor een tweewekelijkse vlog waarin ze verhalen vertelt over onderwerpen die haar fascineren en intrigeren.
Michèle in de ochtend
De ochtend op Studio Brussel is sinds maandag in handen van Michèle Cuvelier, die voorheen in de avond en het weekend op Studio Brussel te horen was. In de ochtend krijgt Cuvelier afwisselend ondersteuning van Fleddy Melculy, Lennert Coorevits van Compact Disk Dummies en met de Gentse hiphoptrots Uberdope.
De rest van de werkdag blijft vrijwel ongewijzigd met onder meer “Music@Work” , “De Middag draait door” en Eva de Roo tijdens de avondspits.
Hulptroepen in de avond
Vanaf 18 uur is “Team Germijns” te horen. Fien Germijns houdt met een vast team de wereld in de gaten en helpt de luisteraars. Dan kan variëren van vervoer naar een popconcert tot het regelen van een babysit of een cursus elektromechanica.
Weekend
In het weekend zijn er nieuwe programma’s te horen. DJ Black Mamba trekt de zaterdagavond op gang, met een mix van hiphop, afrobeat en R&B. Stijn Vlaeminck ontvangt elke zondagvoormiddag gasten bij hem thuis in Gentbrugge aan de ontbijttafel. Op zondagmiddag om 12 uur is er “Vuurland” met Joris Brys. Hij draait breekbare nummers die de luisteraar in gedachten doet verzinken. Zondagavond kaapt Thibault Christiaensen van Equal Ediots vanaf 18 uur Studio Brussel met de beste gitaarplaten in “Rock & ros“.
Hotshot is nu Catch of the day
Daarnaast heeft Studio Brussel afscheid genomen van de “Hotshot”, een nummer dat Studio Brussel extra aandacht wilde geven. Deze is nu vervangen door de dagelijkse “Catch of the Day.”
Ook heeft Studio Brussel na 15 jaar afscheid genomen van haar bekende rode ovaal als logo. Deze is nu vervangen door de “glitch.” [Radiowereld.NL]