Volgens Qmusic programmadirecteur Dave Minneboo heeft Qmusic de potentie om marktleider te worden. “Maar dan moeten we ons ook vaker als marktleider gedragen en mogen we niet te bescheiden blijven en trots zijn op wat we maken”, zegt hij in het jaarverslag van De Persgroep.
Het is ook onderdeel van het meer karakter geven aan de programmering van Qmusic. “Dat is een kwestie van de juiste persoon op het juiste moment in de ether zetten”, aldus Minneboo.
“Mooie voorbeelden zijn de nieuwe middagshow met Domien Verschuuren en de Ochtendshow met Mattie en Marieke, maar ook de Top 40.”
Minneboo staat sinds juni 2018 aan het roer van Qmusic, nadat hij jarenlang programmabaas bij concurrent Radio 538 was. De afgelopen maanden zijn de stations naar elkaar toe gekropen als het om marktaandeel gaat. Was het onderlinge verschil een jaar geleden nog 4,5%-punt, nu is dit nog maar 1,4%-punt. Maar of het Qmusic gaat lukken om het hoge marktaandeel van marktleider NPO Radio 2 te evenaren is nog maar de vraag.
De reden voor het succes is volgens Minneboo simpel: “Qmusic is een feelgoodmerk. Je weet precies wat je krijgt als je de radio op ons afstemt. Die openhartige uitstraling werkt enorm goed in Nederland.” [Radiowereld.NL]