Dit zijn de 10 kwartaalwinnaars Q1 Ster Gouden Loeki 2019

De strijd om Ster Gouden Loeki 2019 is weer begonnen door de bekendmaking van de kwartaalwinnaars van het eerste kwartaal 2019. Én dit jaar is deze extra bijzonder. De Ster Gouden Loeki viert namelijk haar 25 jarig jubileum.-

Dit zijn de 10 kwartaalwinnaars Q1 Ster Gouden Loeki 2019 Een onafhankelijk publiekspanel heeft de nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld.

Hieruit zijn de volgende kwartaalwinnaars naar voren gekomen, in willekeurige volgorde.

Ze maken aan het eind van het jaar 2019 allemaal kans op de Ster Gouden Loeki.

– Bol.com en Dept – ‘De winkel van last minute carnavallers’
– Disneyland Paris en BETC Paris – ‘Donald Duck’
– Lidl en Joe Public – ”n Hollandse Lente bij Lidl’
– Min. van Infrastructuur en Waterstaat en Roorda – ‘Verjaardag’
– Min. van Volks, Welzijn en Sport en Publicis Amsterdam – ‘Voordeur’
– Nat. Ver. de Zonnebloem en DEAR Amsterdam – ‘Strand’
– OHRA en Joe Public – ‘Vaas’
– PLUS en J. Walter Thompson Amsterdam – ‘Goed eten doet je goed’
– Rijksmuseum en Skipintro – ‘Alle Rembrandts’
– Samsung en Leo Burnett Chicago – ‘Samsung Galaxy’

Voorgaande 24 ster gouden loeki winnaars: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016), Albert Heijn ‘Appie Christmas’ (2017), Staatsloterij ‘Frekkel’ (2018).

Hoe werkt Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten