Het Oog scoort allerhoogste marktaandeel van de Nederlandse radio

Het NPO Radio 1-programma ‘Met het Oog op Morgen’ scoort het allerhoogste marktaandeel van de Nederlandse radio. In de periode maart-april 2019 bedroeg het marktaandeel 42,4%, zo blijkt uit cijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Het Oog scoort allerhoogste marktaandeel van de Nederlandse radio Het hoogste marktaandeel wil overigens niet zeggen dat ‘Het Oog’ ook het best beluisterde programma van de Nederlandse radio is. ’s Avonds wordt er immers fors minder radio geluisterd dan overdag.

Wel heeft Het Oog een schare groep luisteraars en is het programma het best beluisterde radioprogramma op de late avond.

Dagelijks stemmen er gemiddeld ruim 200.000 luisteraars af op Het Oog.

Eerder deze maand vierde Het Oog haar 15.000e uitzending. Het programma bestaat al sinds 1976. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten