Het gaat goed met het marktaandeel van het landelijke radiostation Sublime. Deze maand stijgt het aandeel van de radiozender met muziek van soul-, jazz- en funk naar 1% in de doelgroep 20-49, de belangrijkste doelgroep voor adverteerders. Binnen het segment 20-29 AB1 stijgt Sublime van 0.7% naar 1.0%.
Ook de zakelijke beslisser weet de radiozender te vinden. In deze groep stijgt het marktaandeel met 31%, van 1.3% naar 1.7%.
Sebastiaan van Rijnsoever, Managing Director van Sublime: “Wij krijgen uiteraard veel energie van deze cijfers en ontwikkelingen. We hebben de afgelopen periode veel geïnvesteerd in het verder versterken van de kwaliteit van onze programmering.
Dit hebben we gedaan door nieuwe muzikale formats toe te voegen en ook meer inhoudelijke lifestyle-thema’s te omarmen. Daarnaast hebben we sterk ingezet op het uitbreiden van onze digitale kanalen en het vergroten van onze distributie. Door het lanceren van nieuwe subchannels, zoals Sublime Smooth en Sublime Vocal Jazz en recent ook een nieuwe app, hebben wij online een hoop nieuwe luisteraars mogen verwelkomen. In onze eigen online cijfers zien we zelfs een 30% hoger weekbereik dan het NLO rapporteert. Deze resultaten zijn voor ons een bevestiging dat we op de juiste koers zitten en dat Sublime in toenemende mate kan rekenen op een brede schare gepassioneerde fans.” [Radiowereld.NL]