Opnieuw sterke groei in marktaandeel Sublime

Het gaat goed met Sublime. De landelijke radiozender zag het marktaandeel in doelgroep 20 tot 49, de belangrijkste doelgroep voor adverteerders van Sublime, tussen 06:00 en 24:00 met 60% in de laatste meting stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Opnieuw sterke groei in marktaandeel Sublime Luisteraars die de radiozender tussen 06:00 en 24:00 weten te vinden, blijven ook langer luisteren.

De luistertijd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is in deze doelgroep (20 tot 49) gestegen met 44 minuten.

De luistertijd was in juli-augustus 2018 1 uur en 56 minuten en in de laatste meting 2 uur en 40 minuten, zo blijkt uit de nieuwste luistercijfers van NLO / GfK.

Sebastiaan van Rijnsoever, Managing Director van Sublime: “Met Sublime willen we de wereld een bron van inspiratie en vooruitgang bieden. Ik ben supertrots dat we een mooie groei in ons marktaandeel realiseren, ondanks de sterke concurrentie van de grote radiozenders en digitale muziekplatformen als Spotify. Onze blijvende focus op de lekkerste soul-, jazz- en funkmuziek, het verder uitbouwen van ons ‘Nieuws van de Vooruitgang’ en onze ochtendshow ‘Sublime Sunrise’ lijkt uit te betalen.

Sinds het starten van de ochtendshow is het marktaandeel gegroeid met 139%. Ook onze nieuwe vrijdagmiddagshow ‘Funky Friday’ slaat goed aan. Deze nieuwe luistercijfers beschouwen we dan ook als de bevestiging van onze luisteraars dat wij op de goede weg zitten. Wij maken ons op voor een mooi najaar met veel meer lekkere muziek en positieve ontwikkelingen voor onze luisteraars.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten