Het bedrijf Social Deal heeft de Loden Radioleeuw, de prijs voor het meest irritante radiospotje van Nederland, gewonnen. Dat werd zaterdagmiddag bekendgemaakt in het programma Radar op NPO Radio 1. Reisorganisatie NRV eindigde op een tweede plek, Kruidvat werd derde.
Daarnaast winden meerdere mensen zich op over de toon waarop de woorden ‘Schat, je weet toch?!’ worden uitgesproken. In totaal brachten 6727 mensen hun stem uit, daarvan ging 38 procent naar Social Deal volgens AvroTros.
NRV op twee
NRV eindigde op de tweede plaats met 34 procent van de stemmen. Kruidvat, dat met name vanwege de stem van actrice Hadewych Minis werd genomineerd, eindigde derde met 28 procent van de stemmen.
Afgelopen maandag kreeg de tv-commercial Haribo met 51 procent van de stemmen de Loden Leeuw 2019. In de studio waren ook Hornbach en Lampdirect aanwezig, zij kregen te horen dat ze de ‘prijs’ niet gewonnen hebben. Marijke Helwegen werd maandagavond verkozen tot irritantste BN’er in een reclame. [Radiowereld.NL]