Boek over mediamagnaat John de Mol weer uitgesteld

Het boek over mediamagnaat John de Mol die vandaag 65 is geworden is opnieuw uitgesteld. Het boek ‘De Mol. De machtigste mediafamilie van Nederland’, geschreven door Quote-journalist Mark Koster, zou oorspronkelijk op 10 september 2019 worden uitgebracht.

Boek over mediamagnaat John de Mol weer uitgesteld Het boek zou via Uitgeverij Balans te koop zijn vanaf 10 september 2019. Dat werd daarna 24 september, 5 oktober, 29 oktober, 5 november, 28 januari 2020, 25 februari 2020 en 31 maart 2020.

Inmiddels is duidelijk dat er opnieuw weer een grote vertraging is opgetreden.

Uitgesteld tot 26 mei
Op dit moment staat het weer gepland op 26 mei 2020. Het is de 8ste keer dat het is uitgesteld. Of het boek nog wordt uitgebracht is vrij onzeker geworden.

Wie het echt wil lezen kan dit het beste alvast reserveren op Bol.com.

Het boek van 288 pagina’s moet 21,99 euro gaan kosten. Journalist Mark Koster schreef eerder onder andere voor Het Financieele Dagblad, De Pers, Nieuwe Revu, Quote en HP / De Tijd. Eerder publiceerde hij ‘Hoe word ik bitcoin-miljonair’ en ‘Cupido voor de rijken’.

‘De Mol. De machtigste mediafamilie van Nederland’
In dit familie-epos schetst Mark Koster aan de hand van vier generaties De Mol hoe één familie nu al decennialang bepaalt wat wij aan nieuws, muziek en vermaak krijgen voorgeschoteld.

Van Medisch Centrum West tot Big Brother, van Koffietijd tot The Voice en van Linda. tot Talpa. John, Linda en Johnny de Mol zijn overal. Zij zijn de grote spelers van de entertainmentindustrie. Op dit moment bezit John de Mol, een van de rijkste en machtigste Nederlanders, een handvol radiostations, een tv-zender, een persbureau, een magazine, muziekrechten en data van 7,5 miljoen Nederlanders.

En nog altijd breidt hij zijn imperium uit. Zijn ambitie is een multimediaal bedrijf dat op tv, radio en online de strijd aan kan met giganten als Google, Facebook, Netflix en Amazon.

Maar waar komt het enorme succes van de familie eigenlijk vandaan? Hoe kon de ambitieuze en gedreven John de Mol uitgroeien tot de gevreesde mediamagnaat van vandaag, aan het hoofd van een ware dynastie? Hoe werden de De Mols opgevoed? Wat drijft hen? Hoe ze zijn geworden tot wie ze nu zijn?

Op zoek naar antwoorden op deze vragen dook Mark Koster in de familiegeschiedenis. Hij kreeg toegang tot het persoonlijke archief en sprak met hoofdrolspelers en hun inner circle.

In dit fascinerende en onthullende familie-epos schetst hij aan de hand van vier generaties De Mol hoe een hyperambitieuze familie via netwerken, werklust en zakelijk opportunisme haar dromen wist waar te maken en nu al decennialang bepaalt wat wij aan nieuws, muziek en vermaak krijgen voorgeschoteld. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten