Met een marktaandeel van 11,2% in de doelgroep 10+ verstevigt Radio 10 in april-mei ‘20 niet alleen haar nummer 2-positie, maar de zender met de grootste hits aller tijden is hiermee ook opnieuw het grootste commerciële radiostation van Nederland.
Ook in haar kerndoelgroep 30-59 jaar is een stijging zichtbaar ten opzichte van 2019.
De radiozender scoort deze meetperiode in haar belangrijkste doelgroep een marktaandeel van 14,2%, een groei van 12%. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.
Het medium radio heeft enorm geprofiteerd van de Corona maatregelen en groeit met 12% in luistertijd in de doelgroep 30-59 jaar. De gemiddelde luistertijd van Radio 10 heeft dit overtroffen en is het afgelopen jaar zelfs met 20% gestegen in deze doelgroep.
In de maanden april en mei ’20 hebben luisteraars ruim 2,5 uur langer naar de zender geluisterd dan het jaar ervoor. De luistertijd in de doelgroep 30-59 jaar komt hiermee uit op 16 uur en 4 minuten per week. [Radiowereld.NL]