Ster maakt winnaars Q1 en Q2 Ster Gouden Loeki bekend

De strijd om Ster Gouden Loeki 2020 gaat verder. De kwartaalwinnaars van het eerste half jaar voor de Ster Gouden Loeki 2020 zijn bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft de beste tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze maken aan het einde van het jaar kans op de hoofdprijs.

Ster maakt winnaars Q1 en Q2 Ster Gouden Loeki bekendSter Gouden Loeki 2020
De bekendmaking van de kwartaalwinnaars gebeurt dit jaar veel later dan normaal.

Ster heeft een nieuw kalenderjaar willen aangrijpen om nog eens goed naar de onderzoeksmethode te kijken: kan het efficiënter og beter?

Iets wat volgens Ster tijd kost om uit te zoeken en te regelen. Mede door de coronacrisis en de verschuiving van haar focus die daarbij kwam kijken, heeft het Ster meer tijd gekost dan gedacht.

De 10 kwartaalwinnaars van Q1 2020 in alfabetische volgorde:
– Albert Heijn & Tbwa\Neboko met ‘Ze zijn er weer: onze handige vershoudbakjes’
– Allianz Direct & Alfred International met ‘Premieberekening binnen 20 seconden’
– Beter Horen met ‘Een eerlijk verhaal’.
– Bol.com & Dept met ‘De winkel van samen de berg af’
– Bol.com & Dept met ‘De winkel van zelf je pakketje aannemen’
– Douwe Egberts met ‘#metelkaar’.
– Jumbo & Alfred International met ‘Met Jumbo naar Super Friday van de Dutch Grand Prix’
– Kees Smit Tuinmeubelen & New Day Studio met ‘Net dat stapje verder’
– Lotto & Selmore Creative Agency met ‘Lotto winnaars blijven gewoon werken, maar trakteren wel hun collega’s!’
– Peijnenburg & Ddb Unlimited met ‘Van happen word je happie!’

De 10 kwartaalwinnaars van Q2 2020 in alfabetische volgorde:
– Albert Heijn & Tbwa\Neboko met ‘Meer dan 1000 prijsfavorieten’
– Bol.com & Dept met ‘De winkel van enthousiaste snoeiers’
– Dankaandezorg.nl & Iris Amsterdam met ‘Dank aan de zorg’
– Jumbo & Alfred International met ‘Zo maken we er samen een mooie zomer van’
– Jumbo & Alfred International met ‘Bij Jumbo vind je alles om thuis Koningsdag te vieren’
– Ministerie van VWS & Publicis Groupe Nederland met ‘Klachten? Blijf thuis en laat je testen’
– Provincie Drenthe met ‘Drenthe, alle ruimte om te genieten’
– Samen dementievriendelijk met ‘Kan ik voor jou’
– Staatsloterij & Tbwa\Neboko met ‘Koningsdagtrekking’
– Vbw & Muntz met ‘Mooi wat bloemisten doen’

Voorgaande 25 ster gouden loeki winnaars:
KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016), Albert Heijn ‘Appie Christmas’ (2017), Staatsloterij ‘Frekkel’ (2018) en Staatsloterij ‘Freddie’ (2019).

Hoe werkt Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten