Winst RTL Nederland voor bijna 90% verdampt

Het gaat niet zo lekker bij RTL Nederland. Het mediabedrijf is hard geraakt door de coronacrisis. Omdat het bedrijf snel gereageerd heeft op de veranderde mediawereld kon RTL Nederland in de eerste helft van 2020 toch nog een winst maken, maar veel was het niet.

Winst RTL Nederland voor bijna 90% verdampt RTL Nederland heeft een winst voor aftrek van onder meer belastingen van 2 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 18 miljoen euro. De inkomsten daalden naar 200 miljoen euro.

Door de coronacrisis maken minder bedrijven reclame op tv waardoor de advertentie-inkomsten minder worden.

Natuurlijk reageert Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de halfjaarcijfers 2020. “De impact van Covid-19 op de advertentiemarkt is groot. Gelukkig konden we terugvallen op de stevige fundamenten van onze strategie.

Door snel te handelen en kritisch te kijken naar onze kosten hebben we ondanks de aanzienlijke daling in advertentie-inkomsten toch een positief resultaat kunnen realiseren.

Ik ben trots op wat we als team in deze bijzondere tijden hebben neergezet. Videoland is wederom gegroeid in aantal abonnees en kijktijd en we hebben in de commerciële doelgroepen onze positie als marktleider op TV vastgehouden. Met de steun van een sterke aandeelhouder en onze focus op het maken van relevante, lokale content gaan we met vertrouwen verder op de koers die we hebben ingezet.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten