Snelle op 1 in Reclamemuziek Top 40 aller tijden NPO Radio 2

‘Smoorverliefd’ van rapper Snelle (Lars Bors) staat dit jaar op 1 in de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. Het nummer, dat speciaal voor Interpolis werd geschreven kreeg de meeste stemmen. De hele lijst is vrijdagavond (27 november) te horen op NPO Radio 2.

Snelle op 1 in Reclamemuziek Top 40 aller tijden NPO Radio 2 Vorig jaar stond “The Way You Take Time” van Joe Buck uit de commercial van Plus op de eerste plaats. Dit jaar staat deze hit op plek 3.

Naast reclamemuziek van recente commercials staan er ook dit jaar weer veel reclameklassiekers in de Reclamemuziek Top 40, waaronder ‘People Gotta Gove’ (ANWB), ‘15 Miljoen Mensen’ (Postbank), ‘Je voelt je thuis waar je Douwe Egberts drinkt’ (Douwe Egberts), ‘Vakmanschap is Meesterschap’ (Grolsch) en ‘Birds of Paradise’ (KLM).

“Muziek is emotie”, aldus Erik de Zwart, voorzitter van Stichting Nederlandse Top 40. “Door dit te koppelen aan een merk krijgt de consument een positieve associatie en blijft de reclame in het geheugen gegrift. De Reclamemuziek Top 40 allertijden editie 2020 is een bonte verzameling van nieuwe reclamehits en klassiekers. Het grote aantal stemmen laat weer zien dat reclamemuziek nog steeds leeft.

De 40 populairste nummers uit reclames zijn vrijdagavond tussen 18 en 22 uur te horen op NPO Radio 2. De presentatie is in handen van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof. 

De Reclamemuziek Top 40 aller tijden is georganiseerd door de Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis. De lijst is samengesteld met hulp van de luisteraars. Die mochten stemmen op nummers uit de afgelopen 50 jaar. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten