Het is radiozender Qmusic in een bijzondere tijd gelukt marktleider te worden over het hele jaar, in de doelgroep 20-49 jaar. De zender noteerde in 2020 een groei van 17% in die doelgroep (van 14,9% in 2019 naar 17,5% in 2020) en 12% in de brede doelgroep 10+ (van 9,3% naar 10,4%). Dit was het beste jaar ooit voor Qmusic.
Over het hele jaar is ons marktaandeel met een waanzinnige 17% gestegen in de doelgroep 20-49 jaar en 12% in 10+.
Met Mattie, Marieke en Domien in de spitsuren, de nieuwe deejays Tom van der Weerd, Bram Krikke en Armin van Buuren, de Top 40 en alle andere top-deejays staat onze programmering als een huis. Met Het Geluid, de Foute Maand en de Q-escape room maken we gedenkwaardige radiomomenten. En dat blijven we dit jaar ook doen!”
Luistercijfers november/december
December is traditioneel een atypische periode voor de radiostations door kerstmuziek en hitlijsten. Qmusic is in deze periode de enige grote zender met flinke groei ten opzichte van het jaar ervoor. Het marktaandeel steeg in november-december met 30% ten opzichte van een jaar eerder en kwam uit op 18,0%. [Radiowereld.NL]