Wat kostte 3FM Serious Request: The Lifeline?

Volgens Marcel van Roosmalen kostte het ‘Serious Request: The Lifeline’ afgelopen jaar maar liefst 1,6 miljoen euro om te maken. Maar het heeft ook 1,6 miljoen opgeleverd. Dat vertelde de journalist en columnist eerder deze week in het tv-programma ‘Media Inside’ tegen Gijs Groenteman. Van Roosmalen vond de actie voor het Rode Kruis niet positief.

Wat kostte 3FM Serious Request: The Lifeline? Marcel van Roosmalen: “Het heeft 1,6 miljoen opgeleverd en het speelde zich af in de loods in Enschede, nou de hele aankleding heeft ook ongeveer 1,6 miljoen euro gekost.

Daar stonden drie glazen huizen naast mekaar vol met deejays die naar elkaar konden kijken. Maar volgens mij is het idee van het glazen huis dat je van buiten naar binnen kon kijken.

NPO 3FM “De schatting van Marcel van Roosmalen in Media Inside dat 3FM Serious Request: The Lifeline 1,6 miljoen zou hebben gekost is nergens op gebaseerd, aangezien wij geen uitspraken doen over kosten van het evenement.

Volgens de persvoorlichter van NPO 3FM zijn bij zo’n evenement kosten gemoeid, maar dat geldt altijd voor het maken van radio. Het wordt gefinancierd vanuit het programmabudget en daarnaast deels vanuit het evenementenbudget van NPO 3FM.

Foto: NPO/NPO 3FM/Raymond van Olphen

Ik heb naar de einduitslag gekeken en ik wordt daar heel treurig van. En het heeft maar 1,6 miljoen opgeleverd. Heel karig voor zo’n actie.“, zo vertelde Van Roosmalen.

Wat me verder ook intrigeert is de ontroering van de deejays die zijn zonder meer ontroerd. Ze staan altijd te janken ook de minimale bedragen. Het maakt dus schijnbaar niet uit wat ze ophalen.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten