Kwartaalwinnaars van Q2 voor de Ster Gouden Loeki 2021

De kwartaalwinnaars van het tweede kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2021 zijn weer bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze onderstaande leuke, ontroerende, spraakmakende en bijzondere commercials maken kans op de prijs.

Kwartaalwinnaars van Q2 voor de Ster Gouden Loeki 2021Overzicht
Centraal Beheer Achmea & Ddb Unlimited met ‘Freedom’
Earthtoday met ‘Tree of Life’
Hartstichting / KWF / Longfonds & Boris Creative & Jalt met ‘De wereld wordt rookvrij. Wen er maar aan’
Jumbo & Alfred International met ‘Snollebollekes Juichcape’
Jumbo & Alfred International met ‘Iedere dag de leukste boodschap’
Jumbo & Alfred International met ‘Zomer Dubbel Genieten’
KNGF & Selmore Creative Agency met ‘De Wereld van Leah’
Kruidvat & Ddb Unlimited / Eigen Fabrikaat met ‘Over de TOPzomer’
Lidl & Joe Public met ‘Uw Warme Bakker’
Lidl & Joe Public met ‘Spaar voor een Fluoranje EK-outfit’

Hoe werkt de Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op aan het einde van het jaar. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.

‘Frummel’ van de Staatsloterij won vorig jaar de Ster Gouden Loeki.

Wat is de Ster Gouden Loeki?
In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial ‘Zwanen’. In de beginjaren was de uitreiking een gebeurtenis op kleine schaal. Vanaf 2002 tot 2016 was de finale live op de publieke omroep te volgen.

De Ster Gouden Loeki is een reclameprijs waarbij het Nederlands publiek (en dus niet een vakjury) de winnaar bepaalt. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten