Blind in Business is winnaar publiekspitch NPO en Omroep Max

Het idee ‘Blind in Business’ heeft de publiekspitch ‘Jouw idee op tv’ van NPO en Omroep Max gewonnen. Ze won 2.500 euro. Dit werd bekend tijdens de finale in de Max tv-studio op het Media Park in Hilversum. Daar mochten 10 deelnemers hun idee voor een tv-programma presenteren aan de jury.

Blind in Business is winnaar publiekspitch NPO en Omroep Max Het winnende idee komt van de 35-jarige Tjarda Struik uit Zeist. Het betreft een tv-programma waarin ondernemende mensen met een visuele beperking centraal staan.

Hoe geven zij vorm aan hun passie voor ondernemerschap terwijl ze blind of slechtziend zijn? Wat moeten zij daarbij overwinnen, maar ook: welke toegevoegde waarde hebben hun talenten en ambities voor de arbeidsmarkt?

Jury
Het idee zal door Omroep Max zelf worden uitgewerkt tot een echt tv-format. De winnares, zelf ondernemers en visueel beperkt, wordt bij dit proces betrokken. De jury bestond uit directeur Jan Slagter, Hoofd Televisie Nicolette de Wolf namens Omroep Max, Directeur Video Frans Klein en netmanager NPO 3 Suzanne Kunzeler namens NPO. Ook NPO-voorzitter Shula Rijxman zat als initiator van de publiekspitch aan tafel.

De oproep voor deelname aan de publiekspitch ‘Jouw idee op tv’ werd in 2020 gedaan. De NPO wilde met het initiatief de band tussen de publieke omroep en het publiek versterken door kijkers rechtstreeks bij de programmering te betrekken. Uit ruim 3.500 inzendingen werden voor een 1e pitchronde 100 ideeën geselecteerd. Deze ronde leverde 10 finalisten op. Door de coronapandemie moest de afronding een jaar worden uitgesteld. [RadioWereld.NL]
Foto: NPO/Raymond van Olphen

Gerelateerde berichten