Vier keer Gouden Effie

Vier reclamecampagnes ontvingen dinsdag een gouden Effie. Peijnenburg, Interpolis, Hi en de Rabobank hadden de eer zich beste reclamecampagne te noemen.

De EffieUitreiking van 2005 was er één met een gouden rand. Maar liefst vier reclamecampagnes ontvingen dinsdag de eerste prijs. Dit in tegenstelling tot vorig jaar. Toen werd er geen ‘Gouden Effies’ uitgereikt, omdat de jury vond dat geen enkele genomineerde duidelijk boven de rest uitstak. Dit jaar vond de jury het niveau van de reclames ‘zeer hoog’.

De vier eerste prijzen gingen naar de campagnes van Peijnenburg, Interpolis, Hi en de Rabobank. Het zilver was voor Heineken, Andrélon en Postbank Hypotheken. Sportlife, de Nieuwe Bijbelvertaling en ‘Valgevaar in de bouw’ namen het brons mee naar huis. De EffieJury stond dit jaar onder leiding van haar nieuwe voorzitter Henk Rottinghuis. In totaal reikte hij tien Effies uit.

De presentie was in handen van Astrid Joosten. De Effies worden sinds 1984 jaarlijks toegekend als prijs voor de meest effectieve reclamecampagne. Vorig jaar wonnen de Dubbelfrisss en de Ohra-campagne een zilveren Effie.

[Novum]