De Mol weet niet waar Talpa eindigt

John de Mol heeft nog geen idee waar hij met zijn nieuwe televisiezender Talpa gaat eindigen. Dat zegt de Mol in een interview met Het Parool.

John de Mol heeft nog geen idee waar hij met zijn nieuwe televisiezender Talpa gaat eindigen. Dat zegt de Mol in een interview met Het Parool. “Voor hetzelfde geld, floppen alle programma’s.” Zelfs als Talpa zou mislukken, dan zet de baas van Talpa nog lang geen punt achter zijn carrière, want hij wil graag een tweede televisiezender starten.

De mediatycoon zegt in het interview ‘voldoende mogelijkheden te zien in een tweede familiezender’. Hij vergelijkt zijn bedrijf met de uitgever Sanoma, die naast het vrouwenblad Libelle, ook Margriet op de markt heeft gebracht. De Mol is van plan in februari of maart te gaan praten met kabelmaatschappijen.

De 50-jarige De Mol weet precies hoe zijn tweede zender eruit moet komen te zien, maar hij wil hierover nog geen tipje van de sluier oplichten. Wat betreft de kritiek van de programma’s op zijn nieuwe televisiezender, legt De Mol uit dat 70 procent van de uitzendtijd uit nieuwe programma’s bestaat.

De aandacht voor Talpa is leuk, maar de mediatycoon vraagt zich af waarom anderen zich druk maken. “Wij moeten ons invechten, wij zijn de nieuwkomer.” De Mol verwacht dat Talpa volgend jaar in mei zeker een marktaandeel van 10 procent in handen zal hebben. De televisiezender gaat zaterdagavond de lucht in.

[Novum]