Nieuwe huisstijl voor NOS

De NOS heeft vanaf zaterdag een nieuwe huisstijl. Studio Sport is om 12.55 uur het eerste televisieprogramma dat in de nieuwe stijl uitzendt.

De NOS hanteert vanaf zaterdag een nieuwe huisstijl. Studio Sport is om 12.55 uur het eerste programma dat in de nieuwe stijl uitzendt. Ook Teletekst en de website van de omroepstichting ondergingen een metamorfose en kregen in de nacht van vrijdag op zaterdag een nieuw uiterlijk. Het gaat onder meer om andere decors, leaders, muziek en een nieuw logo.

De nieuwe huisstijl is ontworpen door het Engelse bureau Lambie-Nairn. Het nieuwe logo bestaat uit de zilvergrijze letters ‘N’ en ‘S’ en een rode letter ‘O’. Volgens de NOS staat de ‘O’ centraal in het logo met de gedachte dat de omroepstichting het centrum is van nieuws-, sport,- en evenementenverslaggeving. “Vanuit iedere hoek, ieder oogpunt, 360 graden rondom wordt verslag gedaan op radio, televisie en internet.”

Alle namen van de programma’s beginnen vanaf zaterdag met ‘NOS’, omdat dit voor de kijkers en luisteraars duidelijker maakt dat naar een programma van de NOS wordt gekeken of geluisterd. Eerder bleek uit een onderzoek dat het publiek niet altijd weet voor welke programma’s de omroepstichting verantwoordelijk is.

[Novum]