Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Bedrijf adverteert in nieuwste roman Dorrestein

In Renate Dorresteins nieuwste roman wordt reclame gemaakt voor bevochtigingsgel voor de vagina. Het boek gaat over een vrouw die worstelt met de overgang.

Een bedrijf dat bevochtigingsgel voor de vagina maakt, adverteert in het nieuwste boek van Renate Dorrestein. “Wat heeft vaginale droogheid nu eigenlijk met sex te maken?”, vraagt de advertentie van Bioclin op de laatste pagina van de roman. Dat schrijft Algemeen Dagblad donderdag. Volgens de krant is het de eerste keer dat in Nederland door een ander bedrijf dan de uitgever wordt geadverteerd in een boek.

De 51-jarige Dorrestein heeft het idee zelf aangedragen. Haar roman ‘Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor’ gaat over een vrouw die worstelt met de overgang. Aan de hand van dit thema is gezocht naar een bedrijf dat ‘aansluit bij de inhoud van het boek’, zegt Jet Huigsloot van uitgeverij Contact in het ochtendblad. “Daar past dit product perfect bij. Of dit voor herhaling vatbaar is, kan ik niet zeggen.”

[Novum]