De ‘Confessions’-wijnen van Madonna’s zijn niet per se lekker. Het gaat om de verzamelwaarde van de fles en niet om de smaak, geeft de bedenker toe.
De ‘Confessions’-wijnen, een serie Californische wijnen geïnspireerd op Madonna’s laatste album ‘Confessions on a dancefloor’, zijn niet allemaal even lekker. Dat zegt de bedenker van de ‘Chateau Madge’, Marty Erlichman, tegen de Britse krant The Independent. “We verkopen niet wat er in de fles zit, maar wat er buiten de fles zit”, geeft hij toe.
De wijnuitbater doelt daarmee op de verzamelwaarde van de wijnflessen. “Ik denk dat hooguit één op de vijf flessen daadwerkelijk wordt opgedronken.”
Erlichman bracht eerder met succes wijnlabels op de markt die waren opgedragen aan Frank Sinatra, Barbra Streisand, Bob Dylan en de Rolling Stones. Voor de 47-jarige Madonna is de wijn eveneens een lucratieve deal, zegt hij.
De Madonna-wijn is vanaf deze week in een beperkte oplage in Engeland te koop. Er is ook een non-alcoholische versie te krijgen, de zogenaamde Un-wine. De smaak van de wijn wordt omgeschreven als ‘net zo complex’ als Madonna zelf. Naar verwachting zijn de wijnen binnen enkele dagen uitverkocht.
[Novum]