Endemol Nederland en KPN gaan samen tv-programma’s maken en exploiteren. De programma’s zijn bedoeld voor internet, mobiele telefonie en digitale themakanalen.
Endemol Nederland en KPN gaan samen tv-programma’s voor internet, mobiele telefonie en digitale themakanalen maken en exploiteren. De partijen hebben dinsdag een intentieverklaring getekend voor een gezamenlijk bedrijf. Dit moet zich bezighouden met de exploitatie van Endemol-programma’s voor KPN. Het gaat om enkele digitale themakanalen voor KPN TV en video’s voor internet en mobiele telefoons.
Overeengekomen is dat het bedrijf gebruik mag maken van de bibliotheek van Endemol, met titels uit binnen- en buitenland. Programma’s als ‘Medisch Centrum West’, ‘De Mounties’ en ‘Tien voor taal’ kunnen bijvoorbeeld op een mobieltje worden bekeken. Het bedrijf produceert ook nieuwe programma’s en ontwikkelt nieuwe vormen van adverteren.
Ludolf Rasterhoff, directeur van KPN TV, spreekt van een ‘majeure stap voorwaarts in de nieuwe manier van televisiekijken’. Dick van der Graaf, commercieel directeur van Endemol Nederland, zegt ernaar uit te kijken het bedrijf op te zetten. “We zijn enthousiast over KPN’s strategie en ambities met betrekking tot digitale televisie.”
KPN en Endemol voeren naar eigen zeggen gesprekken met andere mogelijke partners.
[Novum]