BNN vindt dat ook slecht gemaakte televisie een prijs verdient. Voor dit soort programma’s is de Gouden Kliko ingesteld. Programma’s kunnen nu worden aangemeld.
BNN zoekt slechte televisieprogramma’s. De omroep vindt dat ook slecht gemaakte televisie, waarbij programmamakers alles fout hebben gedaan, een prijs verdient. Voor dit soort programma’s is de Gouden Kliko ingesteld, ‘de prijs voor het allerslechtste en minst aansprekende televisieprogramma’. Kijkers kunnen op de site dehoofdprijs.tv programma’s aanmelden. De winnaar wordt op 8 april bekendgemaakt, bij de uitreiking van De Hoofdprijs.
De Hoofdprijs is bedoeld voor programma’s met een jong karakter. BNN heeft de nominaties voor deze jaarlijkse publieksprijzen bekendgemaakt. In de categorie goed gemaakt amusement zijn net als vorig jaar ‘Idols’ en ‘Expeditie Robinson’ genomineerd. Ook ‘Katja versus Bridget’ en ‘De Lama’s’ maken kans op de prijs.
In de categorie info(tainment) zijn de programma’s ‘Jensen’ en ‘Het blok’ te vinden, met ‘Herrie in de keuken’ en ‘Spuiten & slikken’. Bij de dramaseries zijn de nominaties voor ‘Meiden van De Wit’ (winnaar van 2003 en 2004), ‘Rozengeur & wodka lime’, ‘Kicken’ en ‘Goede tijden, slechte tijden’ (winnaar 2005). Daarnaast kunnen kijkers stemmen op hun favoriete acteur en actrice en presentator en presentatrice. Op de site staat een aantal suggesties, maar er kan ook worden gestemd op iemand die niet op de lijst staat.
De genomineerden zijn gekozen door vertegenwoordigers van verschillende omroepen. Uitgangspunt bij het vaststellen van de nominaties is het NOS Kijk- en Luisteronderzoek van programma’s die door een relatief jonge groep bekeken zijn. Er kan nog tot 22 maart worden gestemd. Tegelijkertijd houdt een onderzoeksbureau onder 450 personen, die representatief moeten zijn voor de doelgroep, een onderzoek. De resultaten van deze peilingen bepalen de winaars van de verschillende categorieën.
[Novum]